Groeifactor om rekening mee te houden

De vraag

In de tuinbranche werken bevlogen mensen, veel tuincentra zijn ontstaan uit de vroegere kwekerijen. Omdat het consumentengedrag verandert en er veel online wordt gekocht, maken de mensen – nu meer dan ooit – het verschil. Zij bieden de toegevoegde waarde waardoor de consument toch naar de winkel of het tuincentrum komt. Ze zijn het allerbelangrijkste bedrijfskapitaal en daar moet je zuinig op zijn. Ook met het oog op de toekomst; zijn er voldoende nieuwe medewerkers te vinden en hoe zorg je er dan voor dat zij met plezier en kracht blijven werken?

De aanpak

We faciliteren, trainen en leren ondernemers en leidinggevenden hoe zij bij wijze van spreken ‘morgen’ al aan de slag kunnen met duurzame inzetbaarheid in hun eigen team. Wij coachen en trainen hen op de werkvloer en zij passen het daarna direct toe.

De aanpak van het programma de groeifactor kent meerdere onderdelen:

  • Gezamenlijke startbijeenkomst 
  • 2 praktische workshops naar keuze (bijv. op gebied van leiderschap of zelfsturing)
  • 2 bedrijfsbezoeken door een inzetbaarheids-expert ter ondersteuning van de implementatie in de organisatie. Dit bestaat onder andere uit een bijeenkomst met medewerkers

Frank van der Heide, Directeur Tuinbranche Nederland

“Er was vanaf het begin een klik met Qidos. De praktische aanpak – dat waarderen ondernemers -, de mogelijkheid om tussentijds iets te veranderen, de hands-on mentaliteit, de vernieuwing en bevlogenheid. Het naar elkaar luisteren en daarop de aanpak aanpassen, ik ben er blij mee.”  

Ook op zoek naar de ruimte met jouw organisatie?

Contact met Qidos

Ruimte voor ontwikkeling gevonden bij