mobile logo

- Case -

Summerschool Samen Beter Werken

Peter Steenkamer, projectleider Zuiderzeeland Academie, Zuiderzeeland

“Het fijne van Qidos is dat ze niet met een ongevraagde totaaloplossing komen, maar helpen met wat ik ze vraag.”

Waterschap Zuiderzeeland zocht naar een partij die ervaring had met de invoering van Het Nieuwe Werken en hoorde over Qidos. Samen met Qidos ontwikkelde het waterschap een Summer School voor haar medewerkers, gericht op alle facetten van Het Nieuwe Werken: ‘Samen Beter Werken’.

Doel van de Summer School was om medewerkers in een vroeg stadium na te laten denken over de veranderingen die Samen Beter Werken teweeg brengt. De Summer school bestond uit vier lezingen en twee excursies van een dagdeel. De lezingen hadden verschillende onderwerpen: loslaten van patronen, ervaren wat anders denken iemand kan brengen, ervaringsverhalen van een polderpionier in relatie tot het benutten van talenten, en ervaringen met werkplekken en het inzetten van innovatieve digitale tools bij samenwerking, resultaatgericht samenwerken. Alle lezingen waren interactief, daardoor bleef de energie stromen bij de deelnemers.

Bij de excursies kregen de deelnemers ‘beeld en geluid’ bij Het Nieuwe Werken, ze waren bijvoorbeeld bij Nuon dat al langere tijd volgens het Smart Working concept werkt. Deelnemers aan de Summer School waren er enthousiast over en stelden nu beter voorbereid te zijn op de veranderingen.

Peter Steenkamer, projectleider van de Zuiderzeeland Academie: “Het fijne van Qidos is dat ze niet met een ongevraagde totaaloplossing komen, maar helpen met wat ik ze vraag.”

Bekijk de Summer School Zuiderzeezand flyer (PDF)

Lees meer over de Summer School in een eerder verschenen nieuwsbrief


Meer cases

Frans de Vries

Nieuwe leervormen

Monique Sturmans

Activity Based Working