mobile logo

- Case -

Organisatiebrede aandacht voor kernkwaliteiten

Stefan Hemmer, Adviseur Leren en Ontwikkelen, Vitens

“Qidos brengt enthousiasme over en er is een klik qua stijl, we kijken op dezelfde manier naar ontwikkeling van mensen.”

Vitens zocht mogelijkheden haar kernwaarden breed te delen binnen de organisatie en vroeg Qidos hen daarmee te helpen.

De kernwaarden werden vertaald naar drie kernkwaliteiten ‘Fris vakmanschap’, Relevant voor de klant’ en Grensverleggend’ en daarmee werd het DNA traject ingezet. Er volgden individuele  interviews met medewerkers over hun beleving van deze kwaliteiten en hoe zij deze laten zien. Qidos ontwikkelde een 365 dagen DNA check (online feedbacktool) en samen met HR voerde Qidos verschillende sessies uit binnen de processen om de dialoog op gang te brengen.

Na dit intensieve jaar waarin alle medewerkers op eigen manier aan de slag gingen met dit DNA traject, volgt  een tijd waarin blijvend geprikkeld wordt om de kernkwaliteiten levend te houden. Doel is elkaar blijven inspireren en met elkaar over het Vitens DNA blijven praten.

De samenwerking met Qidos is als positief ervaren door de pragmatische aanpak en de goede procesbegeleiding.

Lees meer over het Vitens DNA in een eerder verschenen nieuwsbrief


Meer cases

Albert Kivits

Leiderschapstraject

Wido van de Mast

FIT leiderschap