Nieuwsbrief
Qidos nieuwsbrief 6 november 2015  / Bekijk de online versie
 
Volg Qidos via:
T-Mobile en Qidos:
Een WAARDEvolle samenwerking
Janna de Feijter, Customer Experience Manager bij T-Mobile
De Boardroom van T-Mobile is voortaan een belevingsruimte voor alle medewerkers. Dat is kenmerkend voor de manier waarop T-Mobile haar medewerkers ziet: zij - en niet de directie - zijn de cruciale beïnvloeders van de klantbeleving.

Janna de Feijter is Customer Experience Manager bij T-Mobile. Zij vertelt over ’The Branded Experience Days’. “Bijna 900 T-Mobile collega’s stonden in de getransformeerde boardroom bewust stil bij hoe zij zelf invloed hebben op de klantbeleving in de dagelijkse praktijk. Tijdens het werk, maar ook in hun privéleven.”
Eerlijk, sociaal en toegankelijk
“Een multidisciplinair team werkte samen met Qidos om te bepalen hoe zo’n dag eruit moest zien en wat we ermee willen bereiken. Deelname aan de dag was op vrijwillige basis, vanuit vertrouwen en eigen verantwoordelijkheid. Een belangrijk uitgangspunt was dat de T-Mobile merkwaarden: eerlijk, sociaal en toegankelijk ook echt moesten worden ervaren tijdens deze dag. Als je dit intern niet waarmaakt, kun je het richting onze klanten ook niet geloofwaardig realiseren.”
Indringende gesprekken
Cross functionele groepen zorgden ervoor dat de focus op de persoon lag en niet op de functie. “Van directeur tot applicatiebeheerder: iedereen is indringend met elkaar in gesprek geweest over hoe je op een vaak verrassend eenvoudige wijze het verschil kan maken in de T-Mobile klantbeleving. De dagen zelf waren ook sterk gericht op beleven en ervaren. Geen lange zit sessies, maar vooral veel doen en met elkaar concrete tips uitwisselen.”

De straat op
“Deelnemers werden geïnspireerd door echte belevingsstands van Schorem en Freitag waarin zij zelf ervoeren hoe je een merk echt kunt laten beleven. Ook gingen deelnemers de straat op om met klanten in gesprek te gaan en deelden ze persoonlijke T-Mobile verhalen met elkaar.” De dag werd afgesloten met een persoonlijke actie die heel concreet bijdraagt aan echte T-Mobile fans. “Een grote muur in de centrale hal hangt vol met enthousiaste foto’s waarop mensen hun actie laten zien.”
Ongedwongen, maar kwalitatief sterk
De ervaringen en inzichten uit de Branded Experience Days krijgen een vervolg in drie pilots, gericht op het verder verspreiden van de branding en om nieuwe medewerkers er kennis mee te laten maken. “De samenwerking met Qidos was prettig”, zegt Janna. “Misschien komt dit omdat de waarden eerlijk, sociaal en toegankelijk ook goed bij Qidos passen. Na een gedegen voorbereiding en een succesvolle start durfde Qidos de controle los te laten Dit zorgde voor ongedwongen, maar toch kwalitatief hoogstaande dagen waarin deelnemers zich kwetsbaar konden opstellen waardoor er echte persoonlijke groei mogelijk was. 67 procent van de deelnemers gaf het cijfer 8 of hoger en 76 procent zou deze dag aanraden bij collega’s.”
Contact
Levensfasegericht HR-management, flexibel werken, inzetbaarheid en de balans werk-privé zijn voor u natuurlijk geen nieuwe onderwerpen. U heeft er regelmatig mee te maken.

Wilt u persoonlijk van gedachten wisselen over de thema's waaraan wij elke dag met veel plezier werken? Wilt u bijgepraat worden over de laatste ontwikkelingen op HR-gebied? Neem dan contact met ons op.

Volg Qidos via LinkedIn, Facebook en Twitter.
Blog
Lees de laatste blog van onze experts op www.qidos.nl.
Nieuwsbrief
• Aanmelden
• Afmelden
• Gegevens wijzigen
• Doorsturen