Ster-ke teams bij Heineken

De vraag

Om snel en flexibel te kunnen inspelen op de veranderende vraag in de biermarkt is er steeds meer ruimte en autonomie nodig voor de professional. Heineken schakelde Qidos in om deze professionals te begeleiden in de samenwerking en communicatie.

De aanpak

In co-creatie met enkele medewerkers ontwikkelden we het concept Sterke Teams. Vanuit vijf pijlers ontwikkelden we een aanpak middels workshops en gericht op actie. 

Onderwerpen die in in verschillende interactieve en ervaringsgerichte werkvormen aan bod zijn gekomen zijn o.a:

  • Samen werken in sterke teams: hoe ervaren wij dat?
  • Leerstand en Weerstand bij jezelf en in de groep
  • Elkaars talenten (er)kennen en benutten
  • Feedback en communicatie stijlen
  • De kracht van aikido inzetten in contact

“Heineken wil als innovatieve brouwer voorsprong behouden door operators steeds meer ruimte en eigenaarschap te geven. We wilden hier concreet mee aan de slag door onder meer te werken aan feedback, communicatie en samenwerking. En dat op een hands-on manier die bij ons past“

Henriette Martens, Learning & Development

“Deze trainingen brachten me handvatten en tools om mijn werk beter uit te voeren en een methodiek om problemen duidelijk te maken én op te lossen. “

“Ik kan moeilijk ‘nee’ zeggen. Dat doe ik nu dus heel bewust vaker en hoewel het in het begin erg wennen was, geeft het me nu veel rust”. ”Belangrijke les voor mij was ook dat ik als leidinggevende af en toe een

stapje terug moet doen om de helicopterview weer in het vizier te krijgen. Daardoor richt ik me niet alleen op crisismanagement, maar houd ik het grote geheel in het oog.” 

Richard van den Beek, Proces Control Operator

Verbinding met de dagelijkse realiteit

De kracht van aikido inzetten in contact

We werken op basis van de 6 principes van energie.

Onze werkwijze

Ruimte voor ontwikkeling gevonden bij